728x90
300x250
SMALL

오픽

주제 

병원 방문 관련되 내용 입니다. 

 

Question:

When was the last time you went to the dental clinic? What did you do there? Was the doctor friendly? Tell me everything about your last visit to the dental clinic.

질문

치과에 마지막으로 간 게 언제예요? 거기서 뭐 했어요? 의사는 친절했나요? 지난번 치과 방문에 대한 모든 것을 말해주세요.

Answer:

I went to the dental clinic last month. I went there with my family. It was for a regular checkup. I had my teeth cleaned after the checkup. It's a family ritual that we do every year.

The dental clinic we went to is located in our city. We've been going there ever since we moved to our current house, so we are familiar with the dentist. The dentist is in his early 60s. He is friendly and very skillful. Once, I had to go under anesthesia to have one of my wisdom teeth pulled, but I felt little pain when he gave me a shot in my gums. In addition, I recovered very quickly.

The nurses and staff members are kind, too. They have become like old friends. I don't think our family will visit any other dental clinic.

답변

나는 지난달에 치과에 갔다. 나는 가족과 함께 그곳에 갔다. 그것은 정기 검진을 위한 것이었다. 나는 검진 후에 이를 닦았다. 이것은 우리가 매년 하는 가족 일정이다.

우리가 갔던 치과는 우리 도시에 있다. 우리는 지금의 집으로 이사한 이후로 그곳에 계속 가고 있어서 치과의사와 친숙하다. 그 치과의사는 60대 초반이다. 그는 친절하고 매우 능숙하다. 한 번은 사랑니 하나를 뽑기 위해 마취를 해야 했지만, 그가 잇몸에 주사를 놓을 때 나는 거의 고통을 느끼지 못했다. 게다가, 나는 매우 빨리 회복했다.

간호사들과 직원들도 친절합니다. 그들은 오랜 친구처럼 되었다. 나는 우리 가족이 다른 치과를 방문할 것이라고 생각하지 않는다.

 

728x90
300x250
LIST
Posted by Min Woo Kwon

250x250
250x250
블로그 이미지
Daily Information from the Korea
Min Woo Kwon
Yesterday
Today
Total

달력

 « |  » 2024.5
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

최근에 올라온 글

최근에 달린 댓글

글 보관함


Enter your email address:

Delivered by FeedBurner