728x90
300x250
SMALL

오픽 AL 문제

난이도가 있는 문제 구성으로 해당 문제를 확인하고 2분 동안 답변을 하셔야 합니다.

주제: Shopping 

 

문제 

You indicated in the survey that you like to go shopping. When was the last time you got a refund for an item you purchased? What didn't you like about it? Did you face any problems when you were returning the item?

번역 

당신은 설문조사에서 쇼핑하는 것을 좋아한다고 말했다. 당신이 마지막으로 구매한 물건에 대한 환불을 받은 것은 언제인가요? 어떤 것이 맘에 들지 않았나요? 물건을 반품할 때 무슨 문제가 있었나요?

답변 예시

A couple of weeks ago, I visited Lotte-Mart to get a few winter items. Among the items, I got 6 pairs of bed socks. They were cute, fluffy, and comfortable.

However, when I got home, my mom told me that she had ordered plenty of bed socks for me. She knew that I had needed extra pairs of bed socks. She even got them for only half the price that I had paid. Since they were gifts from my mom, I decided to get a refund on the ones that I bought. Then, I remembered that I had taken off the tags on all of my socks. I had my receipt, but there was no way to get a refund. I still went back to the store and asked a staff member for a refund. The answer was, “Sorry, but no.”

Well, it was not a big deal, but I learned a lesson: I shall think twice before I take the tags off items I purchase.

번역

몇 주 전에, 저는 몇 가지 겨울 용품을 사기 위해 롯데마트를 방문했습니다. 그 물건들 중에서, 나는 수면 양말 6켤레를 받았다. 그것들은 귀엽고, 푹신하고, 편안했습니다.

하지만, 내가 집에 왔을 때, 엄마는 나를 위해 수면 양말을 많이 주문했다고 말씀하셨어. 그녀는 내가 여분의 수면  양말이 필요하다는 것을 알았다. 그녀는 심지어 내가 지불한 가격의 절반만 주고 그것들을 샀다. 그것들은 엄마가 주신 선물이었기 때문에, 나는 내가 산 것들을 환불받기로 결정했다. 그리고 나서, 나는 내 양말의 상품태그를 모두 벗겼다는 것을 기억했다. 나는 영수증을 가지고 있었지만 환불받을 방법이 없었다. 나는 여전히 가게로 돌아가서 직원에게 환불을 요청했다. 대답은 "미안하지만, 안 돼요."였습니다

뭐, 큰 일은 아니었지만, 나는 교훈을 얻었다. 나는 내가 구매하는 품목의 태그를 제거하기 전에 다시 한번 생각할 것이다.

728x90
300x250
LIST
Posted by Min Woo Kwon

250x250
250x250
블로그 이미지
Daily Information from the Korea
Min Woo Kwon
Yesterday
Today
Total

달력

 « |  » 2024.5
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

최근에 올라온 글

최근에 달린 댓글

글 보관함


Enter your email address:

Delivered by FeedBurner